onsdag den 9. maj 2007

Skrammelkasser og nøgne damer

Skæbnen ville at jeg mistede mit kæreste eje for nylig. Min dejlige trofaste ven, med det blanke sorte skjold, den fjerne spindende lyd fra dens indre og de blidt blinkende dioder. ... For ikke at tale om RAM og et grafikkort der kunne trække det et grafikkort nu engang skal kunne trække. Det var sørgeligt. Ja, jeg sørger faktisk endnu. Akkeja. Borte er den, pist væk. My Preciousssss.

Jeg overlevede de første par dage på stumper af lånt tid ved Knægtens PC. Til sidst bortførte jeg på en fordækt måde PC'en og kravlede hen i et mørkt hjørne, mens jeg mimrede "min, min, MIN!"
Men det holdt ikke i længden. Knægten dragedes til sin dyrebare og jeg måtte til sidst give slip. Det var et spørgsmål om at holde husfred, for at sige det mildt.

Så fik jeg heldigvis kastet en aflagt gammel skrammelkasse i nakken af en ven og brugte enormt lang tid, og enormt meget af en af mine venners tid, på overhovedet at få den til at starte.
Men endeligt var jeg kørende. Min helt egen skrammelkasse. Den er en ynkelig erstatning for den jeg før havde stående, men jeg er online og jeg kan nu spille 50% af de spil jeg gerne vil og det er egentligt okay. For nu.

Efter mange, mange timers slid med at få den op at køre, tog jeg begejstret plads ved den gamle skrammelkase med den rene, uplettede harddisk. Åh! En frisk-formateret PC's jomfrudom er nu altså noget helt særligt at tage. De eventyr der ventede os to forude!
Jeg tjekkede koffein beholdning, chips beholdning og nikotin beholdning, rettede lidt på stolen og satte igang.

Det aller-aller-aller-første jeg gjorde var at gå på google. Der sad jeg så og tøffede lidt rundt for at se om ikke der lå noget jeg kunne tænke mig at kigge på. Og jo! Sørme! Lige dér lå der jo et link om webeditors der så enormt spændende ud! Og pyt da med at nogen havde skrevet med små bogstaver nedenunder at "dette websted kan beskadige din computer" - det gjorde det jo bare endnu mere spændende! Jamen, det var jo nærmest en opfordring, en udfordring!?

Så .... jeg klikkede.

Og så brugte jeg ellers overvældende mange timer på at skaffe mig af med en ualmindeligt påtrængende, uterlig og uhøflig nøgen dame, med nogle kolossale bryster, der forfulgte mig i samtlige browser vinduer jeg åbnede derefter.

Morale? Bryster kan være enormt svære at slippe af med igen.

1 kommentar: